Statut SAIP

Zatwierdzony na zebraniu grupy założycielskiej w Krakowie dn. 20 czerwca 2016 r.


ROZDZIAŁ I POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1

Misją Stowarzyszenia Absolwentów i Przyjaciół Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie (dalej: Stowarzyszenie lub SAIP UPJPII) jest wspieranie Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie (dalej: UPJPII).

§ 2

Stowarzyszenie działa na podstawie niniejszego Statutu oraz obowiązujących w Rzeczpospolitej Polskiej przepisów prawa o stowarzyszeniach i organizacjach pożytku publicznego.

§ 3

Stowarzyszenie posiada osobowość prawną.

§ 4

  1. Terenem działania Stowarzyszenia jest obszar Rzeczypospolitej Polskiej.
  2. SAIP UPJPII może też działać, jeśli przepisy prawa na to pozwalają, poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej. W takich przypadkach Stowarzyszenie działa na podstawie niniejszego Statutu oraz prawa obowiązującego na terenie danego państwa.

§ 5

Siedzibą Stowarzyszenia jest Kraków.

§ 6

Stowarzyszenie może zakładać terenowe jednostki organizacyjne zgodnie z zasadami wskazanymi w niniejszym Statucie oraz stosownie do obowiązującego dla danego miejsca prawa.

§ 7

  1. Do Stowarzyszenia mogą należeć absolwenci UPJPII.
  2. Do Stowarzyszenia mogą również należeć inne osoby niż wskazane powyżej, o ile cenią one działalność prowadzoną przez UPJPII.
  3. Członkami Stowarzyszenia, o których mowa w ust. 1 i 2 mogą być zarówno obywatele Rzeczypospolitej Polskiej oraz osoby niebędące obywatelami Rzeczypospolitej Polskiej, niezależnie od tego, czy mają stałe miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

§ 8

Stowarzyszenie w swej działalności opiera się na pracy społecznej jego członków. W związku ze swą działalnością SAIP UPJPII może zawierać umowy o pracę, umowy o dzieło lub umowy zlecenia z osobami realizującymi określone czynności w związku z działalnością Stowarzyszenia.

§ 9

Oficjalnym skrótem nazwy Stowarzyszenia jest: SAIP UPJPII.

§ 10

Członkowie SAIP UPJPII otrzymują legitymacje i mogą nosić odznaki wg wzoru ustalonego przez Zarząd Główny Stowarzyszenia.

ROZDZIAŁ II SPOSOBY REALIZACJI MISJI STOWARZYSZENIA


§ 11

Stowarzyszenie realizuje swe cele przez działania wspierające UPJPII.

§ 12

W szczególności Stowarzyszenie może podejmować następujące działania:

  1. upowszechnianie wiedzy o UPJPII, zwłaszcza o propozycji naukowo-dydaktycznej UPJPII;
  2. pozyskiwanie środków finansowych dla UPJPII;
  3. organizowanie odczytów, seminariów, konferencji, kursów i obozów szkoleniowych, dni skupienia, pielgrzymek;
  4. prowadzenie działalności wydawniczej;
  5. współdziałanie z krajowymi i zagranicznymi stowarzyszeniami stawiającymi sobie podobne cele.

Rozdział III CZŁONKOWIE STOWARZYSZENIA, ICH PRAWA I OBOWIĄZKI

§ 13

  1. Członkami Stowarzyszenia mogą być zarówno osoby fizyczne, jak też osoby prawne.
  2. W przypadku osób fizycznych, do Stowarzyszenia mogą należeć osoby pełnoletnie oraz te osoby niepełnoletnie, które ukończyły 15 rok życia.
  3. Osoby prawne mogą być wyłącznie członkami wspierającymi lub honorowymi.
  4. Osoby prawne wykonują swoje prawa i obowiązki członka Stowarzyszenia poprzez wskazanych przez siebie i zaakceptowanych przez Zarząd Główny SAIP UPJPII przedstawicieli.

§ 14

Członkowie Stowarzyszenia dzielą się na:

  1. honorowych;
  2. zwyczajnych;
  3. wspierających.

§ 15

  1. Godność członka honorowego nadaje Zarząd Główny Stowarzyszenia. Godność ta może zostać nadana osobom fizycznym i prawnym szczególnie zasłużonym dla SAIP UPJPII lub dla UPJPII.
  2. Członkowie honorowi otrzymują dyplomy członkowskie wg wzoru zatwierdzonego przez Zarząd Główny SAIP UPJPII.
  3. Nazwiska członków honorowych wpisuje się do Księgi Członków Honorowych Stowarzyszenia. Księgę tę prowadzi Zarząd Główny.
  4. Walne Zebranie Stowarzyszenia, jeśli dana osoba fizyczna lub prawna sprzeniewierzy się zasadom zawartym w Statucie, na wniosek Zarządu Głównego może pozbawić taką osobę godności członka honorowego, co pociąga za sobą wykreślenie z Księgi Członków Honorowych lub Księgi Członków Zasłużonych.

§ 16


Członków zwyczajnych i członków wspierających przyjmuje Zarząd Główny Stowarzyszenia lub Zarządy Oddziałów. Podstawę przyjęcia stanowi:

  1. przekazanie Zarządowi własnoręcznie podpisanego pisemnego zgłoszenia lub złożenie własnoręcznego podpisu w księdze zgłoszeń przyporządkowanej danemu Zarządowi;
  2. jednoczesna ze zgłoszeniem, o którym mowa w pkt. 1 wpłata całości lub minimum 50 % części zadeklarowanej składki rocznej lub przedstawienie dowodu dokonania takiej wpłaty;
  3. w indywidualnych, szczególnie uzasadnionych przypadkach, Zarząd Główny ma prawo obniżyć wysokość składki rocznej, wskazując w swej pisemnej decyzji podstawy i sposób obniżenia składki oraz czas, na jaki składka zostaje obniżona. Odpowiednio, postanowienie zdania poprzedniego stosuje się do zawieszenia płatności składki rocznej w całości lub w części.

§ 17

Na członkach Stowarzyszenia spoczywa obowiązek:

  1. czynnego uczestniczenia w jego pracach;
  2. przestrzegania Statutu;
  3. regularnego wpłacania zadeklarowanych składek członkowskich.

§ 18

Zwyczajnym członkom Stowarzyszenia, z wyjątkiem ograniczeń dotyczących osób prawnych, przysługuje:

  1. prawo uczestniczenia w Walnych Zebraniach;
  2. czynne i bierne prawa wyborcze do władz Stowarzyszenia.

§ 19

  1. Prawa i obowiązki członka wspierającego określają odrębne uzgodnienia dotyczące przystąpieniu do Stowarzyszenia.
  2. Uzgodnienia te ustala Zarząd Główny Stowarzyszenia i dany kandydat na członka wspierającego.
  3. Członkowie wspierający otrzymują legitymacje członkowskie wg wzoru zatwierdzonego przez Zarząd Główny SAIP UPJPII.
  4. Nazwiska członków wspierających wpisuje się do Księgi Członków Wspierających, którą prowadzi Zarząd Główny.

§ 20

Utrata członkostwa w Stowarzyszeniu następuje, z zachowaniem odrębnych przepisów dotyczących członków honorowych, przez zaistnienie choćby jednej z następujących, stwierdzonych przez Zarząd Główny lub Zarząd oddziału, przyczyn:

  1. wystąpienie na własne żądanie skierowane pisemnie do Zarządu Głównego;
  2. wyłączenie z wykazu członków aktualnych w przypadku śmierci osoby fizycznej;
  3. wyłączenie z wykazu członków aktualnych w przypadku rozwiązania osoby prawnej;
  4. wykreślenie na podstawie uchwały Zarządu Głównego lub Zarządu Oddziału w razie zalegania z opłatą składek członkowskich za okres co najmniej 3 lat
  5. w wyniku naruszenia podstawowych obowiązków członka Stowarzyszenia określonych w Statucie SAIP UPJPII;
  6. pozbawienie członkostwa na mocy orzeczenia Sądu Honorowego.

§ 21

Stowarzyszenie z wdzięcznością zachowuje w pamięci swych zmarłych członków i dobroczyńców. Ich nazwiska znajdują się w specjalnej księdze prowadzonej przez Zarząd Główny.

Rozdział IV WŁADZE STOWARZYSZENIA


§ 22

Władzami Stowarzyszenia są:

  1. Walne Zebranie;
  2. Zarząd Główny;
  3. Komisja Rewizyjna;
  4. Sąd Honorowy.

§ 23

Kadencja władz trwa 5 lata, chyba, że Statut stanowi inaczej.

§ 24

Najwyższą władzą Stowarzyszenia jest Walne Zebranie. Walne Zebranie jest uprawnione do podejmowania uchwał we wszystkich sprawach, w tym w szczególności:

  1. wybór Zarządu Głównego;
  2. przyjmowanie sprawozdań;
  3. udzielanie absolutorium Zarządowi Głównemu;
  4. wybór Głównej Komisji Rewizyjnej;
  5. wybór Głównego Sądu Honorowego;
  6. uchwalanie wytycznych programowych;
  7. wprowadzanie zmian w Statucie, chyba że Statut określa uprawnienia założycieli Stowarzyszenia w tym zakresie.

§ 25

W Walnych Zebraniach biorą udział z głosem decydującym członkowie zwyczajni Stowarzyszenia oraz z głosem doradczym członkowie honorowi i członkowie wspierający.

§ 26

  1. Walne Zebrania mogą być zwyczajne i nadzwyczajne.
  2. Zwyczajne Walne Zebrania zwołuje Zarząd Główny co 5 lat. W imieniu Zarządu Głównego działa w tym zakresie Prezes Stowarzyszenia.
  3. W przypadku wakatu na stanowisku Prezesa Stowarzyszenia lub niemożności pełnienia przez niego swoich obowiązków Zarząd Główny zwołuje Walne Zebranie i przewodniczy mu Rektor UPJPII. Ma on obowiązek zwołać Walne Zebranie najpóźniej do dwóch miesięcy licząc od zaistnienia takiej sytuacji.
  4. Nadzwyczajne Walne Zebrania mogą być zwoływane przez Zarząd Główny w każdym czasie z własnej inicjatywy lub na pisemne żądanie Komisji Rewizyjnej. Postanowienie ust. 3 tego paragrafu stosuje się odpowiednio.
  5. Pierwsze chronologicznie Walne Zebranie musi zostać zwołane najpóźniej w ciągu 5 lat licząc od uzyskania przez Stowarzyszenie osobowości prawnej.

§ 27

  1. Zarząd Główny o terminie i miejscu Walnego Zebrania zawiadamia pisemnie (listownie lub drogą mailową, lub umieszczając informację na stronie głównej portalu UPJPII) członków Stowarzyszenia co najmniej na dwa tygodnie przed jego rozpoczęciem z określeniem porządku obrad.
  2. W przypadku zawiadomienia listem wysłanym pocztą tradycyjną, data stempla pocztowego rozstrzyga kwestię terminowego wysłania zaproszenia.

§ 28

  1. Do ważności uchwał Walnego Zebrania w pierwszym terminie wymagana jest obecność co najmniej połowy osób uprawnionych do uczestnictwa w nim.
  2. Uchwały Walnego Zebrania w drugim terminie z tym samym porządkiem obrad są ważne bez względu na liczbę obecnych uprawnionych.
  3. Drugi termin Walnego Zebrania może być wyznaczony przez Zarząd Główny najwcześniej w półgodziny po pierwszym terminie: w takim przypadku wystarczy przekazanie członkom Stowarzyszenia, którzy są zgromadzeni w miejscu wskazanym w rozesłanym na Walne Zgromadzenie zaproszeniu, informacji ustnej przez Zarząd Główny. W imieniu Zarządu Głównego zawiadamiać może sam jego Prezes.

§ 29

  1. Uchwały Walnego Zebrania zapadają zwykłą większością głosów.
  2. Uchwały w sprawie zmiany Statutu i rozwiązania Stowarzyszenia wymagają większości 2/3 głosów.

§ 30

  1. Zarząd Główny składa się z 3 członków, tj. Prezesa Stowarzyszenia, Wiceprezesa i Skarbnika-Sekretarza, wybieranych przez Walne Zebranie w głosowaniu tajnym spośród członków Stowarzyszenia na 5 lat kadencji zwykłą większością głosów najpóźniej na 3 miesiące przed upływem kadencji aktualnego Zarządu Głównego, jednak z zastrzeżeniem przepisów niniejszego Statut dotyczących pierwszego chronologicznie Zarządu Głównego.
  2. Pierwszy Zarząd Główny składa się z założycieli Stowarzyszenia, a jeżeli liczba założycieli przekraczałaby 3 osoby, to założyciele ci wybierają spośród siebie w głosowaniu tajnym zwykłą większością głosów Zarząd Główny w czasie zebrania założycielskiego Stowarzyszenia. Tak ukonstytuowany pierwszy chronologicznie Zarząd Główny w czasie wskazanego powyżej zebrania założycielskiego wyłania spośród siebie w głosowaniu tajnym Prezesa Stowarzyszenia, a następnie na jego wiosek - Wiceprezesa i Skarbnika-Sekretarza i działa do chwili rezygnacji z uczestnictwa w nim przez wyżej wymienionych założycieli, nie dłużej jednak niż przez 12 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym Stowarzyszenie uzyskało osobowość prawną.
  3. W przypadku rezygnacji lub niemożności pełnienia funkcji przez jednego członka lub dwóch członków Zarządu Głównego Stowarzyszenia kadencja Zarządu Głównego nie ulega skróceniu, jednak w ciągu miesiąca skład Zarządu na dokończenie kadencji zostaje uzupełniony na drodze wyboru przez Walne Zebranie. Ta sama zasada stosuje się w przypadku niemożności pełnienia funkcji lub rezygnacji z jej pełnienia przez cały Zarząd Główny; w takim przypadku Rektor UPJPII niezwłocznie powołuje p.o. prezesa Stowarzyszenia, który zwołuje niezwłocznie nadzwyczajne Walne Zebranie w celu dokonania wyboru Zarządu Głównego.
  4. Prezesa Stowarzyszenia, z wyjątkiem pierwszego chronologicznie, wybiera Walne Zgromadzenie w wyborach tajnych i bezpośrednich zwykłą większością głosów. Ta sama zasada obowiązuje przy wyborze Wiceprezesa i Skarbnika-Sekretarza.
  5. W przypadku wyboru i organizacji Zarządów oddziałów stosują się przepisy z niniejszego paragrafu, przy czym od początku jego członkowie sprawują swą kadencję na okres 5 lat.
  6. Pierwszy chronologicznie Zarząd Główny przeprowadza proces rejestracji prawnej Stowarzyszenia i nadania mu zgodnie z polskim prawem osobowości prawnej.

§ 31

Zarząd Główny kieruje bieżącą pracą Stowarzyszenia i odpowiada za swą działalność przed Walnym Zebraniem.

§ 32

Do kompetencji Zarządu Głównego należą wszystkie sprawy nie zastrzeżone dla Walnego Zebrania, a w szczególności:

  1. reprezentowanie Stowarzyszenia na zewnątrz;
  2. zwoływanie Walnych Zebrań;
  3. wykonywanie uchwał Walnych Zebrań;
  4. ustalanie sposobów uzyskiwania środków finansowych;
  5. ustalanie wysokości składek członkowskich;
  6. zarządzanie majątkiem Stowarzyszenia;
  7. podejmowanie decyzji o dofinansowaniu działań prowadzonych przez UPJPII ze środków finansowych będących w posiadaniu Stowarzyszenia;
  8. zatrudnianie osób do biura obsługującego Stowarzyszenie oraz uchwalanie regulaminu organizacji i funkcjonowania biura;
  9. powoływanie, nadzorowanie i rozwiązywanie oddziałów terenowych;
  10. unieważnianie uchwał Walnego Zebrania oddziałów terenowych, jeżeli te uchwały są sprzeczne ze statutem Stowarzyszenia lub innymi przepisami prawa;
  11. unieważnianie decyzji Zarządu oddziału, jeśli są one sprzeczne ze statutem Stowarzyszenia lub innymi przepisami prawa;
  12. zawieszenie działalności Zarządu oddziału i ustanowienie kuratora sprawującego jego funkcje do wyboru nowego zarządu;
  13. powoływanie komisji lub zespołów od załatwiania specjalnych zadań.

§ 33

  1. Posiedzenia Zarządu Głównego odbywają się w miarę potrzeb, jednak nie rzadziej niż raz na 6 miesięcy.
  2. Posiedzenia zwołuje i przewodniczy im Prezes Stowarzyszenia.
  3. Prezes Stowarzyszenia może pisemnie upoważnić Wiceprezesa do zwołania posiedzenia Zarządu Głównego i przewodniczenia takiemu posiedzeniu.

§ 34

Uchwały Zarządu Głównego zapadają zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej dwóch trzecich jego członków.

§ 35

  1. Prezes Stowarzyszenia lub, na podstawie pisemnego upoważnienia udzielonego przez Prezesa, Wiceprezes reprezentują Stowarzyszenie na zewnątrz. Stosowne upoważnienie może zostać udzielone drogą mailową.
  2. Zaciągnięcie zobowiązania lub nabycie prawa przekraczającego kwotę 55.000 (pięćdziesięciu pięciu tysięcy) złotych wymaga współdziałania Prezesa Stowarzyszenia i Skarbnika- Sekretarza.

§ 36

Funkcjonowanie Zarządu Głównego może zostać określone szczegółowo przez regulamin jego pracy.

§ 37

  1. Główna Komisja Rewizyjna składa się z od 3 do 5 członków, których wybiera Walne Zebranie na okres 5 lat kadencji.
  2. Przed dokonaniem takiego wyboru Walne Zgromadzenie zwykłą większością głosów decyduje, z ilu członków w danej kadencji będzie składać się Główna Komisja Rewizyjna.

§ 38

Członkowie Komisji Rewizyjnej wybierają spośród siebie przewodniczącego i zastępcę.

§ 39

Członkowie Głównej Komisji Rewizyjnej:

  1. nie mogą być członkami organu zarządzającego Stowarzyszenia ani pozostawać z członkami takiego organu w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości z tytułu zatrudnienia;
  2. nie byli skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo z winy umyślnej;
  3. mogą otrzymywać, na mocy pisemnej decyzji Zarządu Głównego, w związku z pełnieniem swej funkcji zwrot uzasadnionych kosztów podróży lub pobytu.

§ 40

  1. Główna Komisja Rewizyjna jest organem kontroli wewnętrznej Stowarzyszenia, odrębnym od organu zarządzającego i niepodlegającym mu w zakresie wykonywania kontroli wewnętrznej.
  2. Komisja Rewizyjna ma prawo dokonywania kontroli w każdym czasie, a obowiązana jest uczynić to raz w roku oraz przed Walnym Zebraniem.
  3. Wynikającą z przeprowadzonych w ciągu 5 lat kontroli opinię Główna Komisja Rewizyjna opinię winna przedłożyć na piśmie Walnemu Zgromadzeniu z wnioskiem dotyczącym udzielenia absolutorium.
  4. Funkcjonowanie Głównej Komisji Rewizyjnej szczegółowo określa regulamin uchwalony przez Walne Zgromadzenie.

§ 41

  1. Główny Sąd Honorowy składa się z od 3 członków wybieranych przez Walne Zebranie na okres 5 lat kadencji.
  2. Członkowie Głównego Sądu Honorowego wybierają spośród siebie przewodniczącego i jego zastępcę.
  3. Główny Sąd Honorowy jest organem rozstrzygającym spory wewnątrz Stowarzyszenia. Jego orzeczenia zapadają zwykłą większością głosów i nie podlegają zaskarżeniu.
  4. Funkcjonowanie Głównego Sądu Honorowego określa regulamin zatwierdzony przez Zarząd Główny.

Rozdział V ZASADY TWORZENIA TERENOWYCH JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH I ICH STRUKTURA


§ 42

  1. Stowarzyszenie może tworzyć oddziały np. w diecezjach oraz koła np. w dekanatach i parafiach.
  2. W danej diecezji może być więcej niż jeden oddział.
  3. Teren działania oddziału może obejmować obszar jednej lub więcej diecezji.
  4. Oddziały mogą też być tworzone adekwatnie do wydziałów działających na UPJPII.
  5. Członkowie Stowarzyszenia nie muszą należeć do oddziałów, podlegając w takim przypadku bezpośrednio Walnemu Zebraniu, Zarządowi Głównemu, Głównej Komisji Rewizyjnej, Głównemu Sądowi Honorowemu. Decyzja o zastosowaniu takiej podległości należy do Zarządu Głównego.


§ 43

  1. Zarząd Główny Stowarzyszenia może tworzyć oddziały jeśli liczba członków Stowarzyszenia na danym obszarze lub w danej grupie wynosi co najmniej 25.
  2. Utworzenie oddziału następuje na wniosek wskazanych powyżej 25 członków Stowarzyszenia na podstawie uchwały Zarządu Głównego, która określa teren działania i siedzibę oddziału.
  3. Oddziały realizują cele Stowarzyszenia na obszarze swojego działania.
  4. Oddziały będąc terenowymi jednostkami organizacyjnymi nie posiadają osobowości prawnej i prowadzą działalność na podstawie upoważnień i wytycznych Zarządu Głównego.

§ 44

Zarząd Główny jest władny, podając pisemne uzasadnienie swej decyzji, zawieszać na wskazany przez siebie czas działanie Oddziałów i je rozwiązywać.

§ 45

  1. W dekanatach, parafiach i innych środowiskach mogą działać koła Stowarzyszenia, jeśli liczba członków wynosi co najmniej 10 osób.
  2. Koła tworzy Zarząd Główny na wniosek Zarządu danego oddziału.
  3. Koła są pomocniczymi jednostkami organizacyjnymi oddziałów.
  4. Koła nie ustanawiają swoich władz, lecz działają przez wybranych przez ich członków przedstawicieli.
  5. Koło podlega bezpośrednio wnioskującemu o jego powstanie Zarządowi oddziału.
  6. Zarząd Główny w drodze uchwały w każdym czasie może przyporządkować koło Zarządowi innego oddziału lub stwierdzić podległość koła Zarządowi Głównemu.
  7. Zawieszenie działania koła na określony czas i rozwiązanie koła należy do kompetencji Zarządu danego oddziału lub Zarządu Głównego.

§ 46

  1. Władzami oddziału są: Walne Zebranie Oddziału, Zarząd Oddziału, Komisja Rewizyjna Oddziału i Sąd Honorowy Oddziału.
  2. Struktura ta nie jest jednak obowiązkowa, z wyjątkiem Walnego Zebrania Oddziału i Zarządu Oddziału. Zarząd Główny z ważnych przyczyn może zdecydować, że na określony czas lub bezterminowo funkcje Sądu Honorowego Oddziału pełni Główny Sąd Honorowy. Zarząd Główny z ważnych przyczyn może zdecydować, że na określony czas lub bezterminowo funkcje Komisji Rewizyjnej Oddziału pełni Główna Komisja Rewizyjna.
  3. W sprawach powoływania i funkcjonowania władz oddziałowych stosuje się odpowiednio postanowienia niniejszego statutu, przy czym w przypadku wszystkich władz oddziałów obowiązuje kadencja sprawowania funkcji przez okres 5 lat.

§ 47

  1. W walnych Zebraniach Oddziału mogą uczestniczyć wszyscy członkowie danego Oddziału bezpośrednio lub, po uzgodnieniu takiej procedury przez oficjalnego przedstawiciela danego koła z Zarządem Oddziału, pośrednio przez delegatów kół, jak też przedstawiciel Zarządu Głównego lub delegowany przez Prezesa Stowarzyszenia pracownik biura Zarządu Głównego lub członek Stowarzyszenia;
  2. O Walnym Zebraniu Oddziału powiadamia się listownie lub mailowo;
  3. Prawo udziału w głosowaniu oraz czynne i bierne prawa wyborcze do władz oddziału mają członkowie zapisani do Stowarzyszenia w danym oddziale i będący osobami fizycznymi; przedstawiciele Zarządu Głównego Stowarzyszenia mają prawo głosu doradczego i zgłaszania wniosków podlegających głosowaniu uprawnionych.
  4. W kwestiach dotyczących zwoływania Walnego Zebrania Oddziału stosuje się odpowiednio postanowienia dotyczące Walnego Zebrania Stowarzyszenia.

§ 48

Do Walnego Zebrania Oddziału należy:

  1. wybór Zarządu Oddziału, Komisji Rewizyjnej Oddziału, i Sądu Honorowego Oddziału;
  2. udzielenie lub odmawianie Zarządowi Oddziału absolutorium na wniosek Komisji Rewizyjnej Oddziału;
  3. podejmowanie uchwał w sprawach Oddziału, o ile danej kwestii nie reguluje Statut lub decyzje Zarządu Głównego.

§ 49

Zarząd Oddziału składa się z 3 członków wybieranych przez Walne Zebranie na okres 5 lat kadencji. Zarząd konstytuuje się wybierając spośród siebie prezesa, wiceprezesa, sekretarza- skarbnika.

§ 50

  1. Do zakresu działalności Zarządu Oddziału lub Zarządu Głównego w przypadku, gdy to jemu bezpośrednio podlegają członkowie Stowarzyszenia, należy:
    1. wykonywanie decyzji władz Stowarzyszenia oraz uchwał Walnego Zebrania Oddziału;
    2. zwoływanie Walnego Zebrania Oddziału;
    3. przyjmowanie członków zwyczajnych i wspierających Stowarzyszenie z zachowaniem Statutu oraz praw Zarządu Głównego, prowadzenie ewidencji członków oraz stwierdzenie utraty członkostwa;
    4. prowadzenie gospodarki finansowej oddziału w ramach pełnomocnictw i upoważnień udzielnych przez Zarząd Główny;
    5. zatrudnienie, za zgodą Zarządu Głównego, pracowników zgodnie z obowiązującym prawem;
  2. posiedzenia Zarządu Oddziału odbywają się w miarę potrzeb, jednak nie rzadziej niż raz na pół roku;
  3. uchwały Zarządu Oddziału zapadają zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy członków.

§ 51

  1. Zarząd Oddziału może zostać zawieszony przez Zarząd Główny, jeżeli w swej działalności rażąco narusza statut Stowarzyszenia lub nie przejawia aktywności przez okres co najmniej jednego roku.
  2. W przypadku opisanym w ust. 1 tego paragrafu, do czasu wyboru nowego Zarządu funkcje jego sprawuje kurator powołany przez Zarząd Główny.
  3. Wybór nowego Zarządu Oddziału winien nastąpić w nieprzekraczalnym terminie 3 miesięcy od daty zawieszenia Zarządu Oddziału.

§ 52

  1. Komisja Rewizyjna oddziału składa się z 3 członków wybieranych przez Walne Zebranie oddziału na okres 5 lat kadencji.
  2. Funkcjonowanie Komisji Rewizyjnej oddziału określa regulamin uchwalony przez Zarząd Główny Stowarzyszenia.


§ 53

  1. Sąd Honorowy Oddziału składa się z 3 członków wybieranych przez Walne Zebranie Oddziału na okres 5 lat kadencji.
  2. Funkcjonowanie Sądu Honorowego oddziału określa regulamin uchwalony przez Zarząd Główny Stowarzyszenia.
  3. Orzeczenia Sądu Honorowego oddziału mogą być zaskarżone do Głównego Sądu Honorowego w terminie 14 dni od ich ogłoszenia; w przeciwnym razie stają się prawomocne.

Rozdział VI MAJĄTEK STOWARZYSZENIA


§ 54

Majątek Stowarzyszenia stanowią nieruchomości, ruchomości i fundusze.

§ 55

Majątek Stowarzyszenia powstaje ze składek członkowskich, darowizn, spadków, zapisów, z ofiarności publicznej oraz dochodów z własnej działalności, w tym gospodarczej.

§ 56

Stowarzyszenie może prowadzić działalność gospodarczą na ogólnych zasadach i po spełnieniu wymogów określonych w odrębnych przepisach.

§ 57

Dochód z działalności gospodarczej Stowarzyszenia służy realizacji celów statutowych i nie może być przeznaczony do podziału między jego członków.

Rozdział VII POSTANOWIENIA KOŃCOWE


§ 58

  1. Zmiana statutu Stowarzyszenia lub rozwiązanie Stowarzyszenia albo zawieszenie jego działalności może nastąpić na mocy uchwały zwyczajnego lub nadzwyczajnego Walnego Zebrania większością 2/3 głosów obecnych uprawnionych do głosowania.
  2. Likwidację Stowarzyszenia przeprowadza Zarząd Główny.

§ 59

W razie likwidacji Stowarzyszenia jego majątek staje się własnością UPJPII.

Pliki do pobrania

fundusze.png

reczpospolita.png

malopolska.png

ue.png

Dla Twojej wygody zbieramy ciasteczka, zgadza się na to? :)

Zapisano