Aktualności
Członkowie SAIP UPJPII promują świadomość medialną w nowej publikacji
Publikacja-łącznik pomiędzy nowymi mediami a światem edukacji, ekonomii i zarządzania. „Nowe Media - edukacja, finanse, zarządzanie” to kompendium wiedzy, które autorzy – Piotr Cymanow, Klaudia Cymanow-Sosin, Łukasz Paluch oraz Krzysztof Tenerowicz – zgłębiali z perspektywy trzech kluczowych dyscyplin naukowych. Dzięki analizom i prognozom zawartym w tej publikacji, czytelnicy zyskują unikalną okazję do zrozumienia, jak nowoczesne środki przekazu wpływają na naszą codzienność – od podejmowania decyzji zakupowych, przez obsługę usług bankowych, po percepcję świata komunikacji. To lektura obowiązkowa dla wszystkich, którzy chcą być na bieżąco z konwergencją zjawisk w sferze mediów, ekonomii i zarządzania."
W książce o nowych mediach wspomniana została także aktywność Członków SAIP UPJPII w działaniach społecznych i naukowych na rzecz podnoszenia świadomości medialnej.
Książka, która trafia do rąk Czytelnika, jest zbiorem analiz spajających jeden obszar tematyczny, czyli nowe media, a także refleksji wynikających z interpretacji dostępnych badań i próbą wnioskowania o przyszłości oraz roli nowych mediów w otaczającym nas świecie. Zawiera także zestaw rekomendacji i prognoz, odnoszących się do sfery nowych mediów, na które Autorzy spoglądają z perspektywy trzech dyscyplin naukowych, tj. nauk o komunikacji społecznej i mediach, nauk o zarządzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów. Autorzy wyrażają nadzieję, że publikacja ta przyczyni się do poszerzenia refleksji na temat konwergencji zjawisk ze wspomnianych obszarów i będzie stanowiła źródło wiedzy dla studentów i absolwentów kierunków społecznych i ekonomicznych, praktyków zarządzających mediami, osób tworzących treści (medialny kontent) na poziomie profesjonalnym i amatorskim, a także dla wszystkich użytkowników mediów społecznościowych i platform medialnych oraz tych, którzy korzystają z dobrodziejstwa nowych mediów w czynnościach związanych z obsługą usług bankowych, czy przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Pierwsza część opracowania dotyczy charakterystyki nowych mediów jako istotnego elementu świata komunikacji zapośredniczonej oraz edukacji medialnej w przestrzeni środków społecznego przekazu w kontekście zjawisk społeczno-ekonomicznych i związanych z zarządzaniem. Kolejne rozdziały zostały poświęcone zagadnieniom z zakresu ekonomii, finansów, bankowości i zarządzania w odniesieniu do nowych mediów, ukazując Czytelnikowi różne sposoby kategoryzowania oraz oceny wpływu współczesnych środków przekazu na gruncie społeczno-gospodarczym.