Aktualności

Stowarzyszenie Absolwentów i Przyjaciół UPJPII podsumowało projekt medialny 25 VI 2024

25.06.2024 Komunikaty

 

Trzy w jednym – uroczystość rozdania certyfikatów w 80-godzinnym szkoleniu w ramach projektu „Co warto wiedzieć o mediach i komunikacji?” organizowanym przez Stowarzyszenie Absolwentów i Przyjaciół Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie; promowanie idei przez naukowców oraz dzielenie się doświadczeniami szkoleniowymi przez wykwalifikowanych liderów.

24 czerwca 2024 r. w Lektorium UPJPII przy ul. Bernardyńskiej 3 odbyło się uroczyste spotkanie Zarządu Stowarzyszenia Absolwentów i Przyjaciół UPJPII z władzami uczelni, wykładowcami, uczestnikami szkoleń i sympatykami. Rozpoczynając spotkanie dr hab. Klaudia Cymanow-Sosin, prezes SAiP, powitała zebranych gości na czele z ks. prof. dr. hab. Robertem Tyrałą, rektorem UPJPII i prorektor dr hab. Małgorzatą Dudą, prof. UPJPII oraz ks. dr. hab. Andrzejem Kielianem. Zaznaczyła, że jednym z celów tej uroczystości jest podsumowanie projektu „Co warto wiedzieć o mediach i komunikacji”, który był prowadzony od marca do czerwca br. w ramach działań statutowych SAiP.

Czworo wykładowców z dyscypliny nauk o komunikacji społecznej i mediów, zarządzania i jakości oraz ekonomii przeprowadziło cykl szkoleń z zakresu kompetencji komunikacyjnych, społecznych i zarządczych. Uczestnicy szkolenia, do którego zostali zakwalifikowani studenci, doktoranci, członkowie kół naukowych i samorządu oraz wolontariusze wzięli udział w projekcie, którego darczyńcą jest Fundacja Orlen, a celem poszerzanie kompetencji komunikacyjnych i zarządczych.

Po powitaniu zebranych gości, głos zabrali wykładowcy, którzy podzielili się swoimi spostrzeżeniami na temat ich roli, a także specyfiki miejsca oraz wyjątkowości społeczności akademickiej UPJPII, z którą mieli szansę pracować. Dr Piotr Cymanow MBA, który odpowiadał za moduł zarządczy zaznaczył, że niewątpliwym walorem grupy uczestniczącej w szkoleniu było ich otwarcie na aspekt praktyczny, na wdrożenia oraz łączenie wiedzy akademickiej z przestrzenią zawodową. Dr Łukasz Paluch MBA potwierdzając tę opinię, dodał, iż liczy na kolejne pomysły zarządu SAiP i ciąg dalszy tego typu współpracy między dyscyplinami i jednostkami naukowymi oraz organizacjami działającymi na rzecz Uniwersytetu.

Z kolei, w części podziękowań, zabrali głos sami uczestnicy. Pokazali licznie przybyłym na tę uroczystość autorską produkcję filmową, która przypomniała najważniejsze wydarzenia z projektu (materiał autorstwa zespołu pod dyrekcją mgr Faustyny Zaleśnej dostępny jest w załączniku), a trójka z uczestników zabrała głos w imieniu kół naukowych, rad studenckich oraz studentów (treść przemówienia dostępna jest w całości w załącznikach). Każdy z aktywnych uczestników otrzymał z rąk JM Księdza Rektora Roberta Tyrały oraz Klaudii Cymanow-Sosin, prezes SAiP certyfikat uczestnictwa oraz w ramach indywidualnych konsultacji także pisemne rekomendacje.

W drugiej części spotkania cenną nagrodą dla młodych było także spotkanie z certyfikowanymi liderami, którzy ukończyli na naszej uczelni szkolenie Integral Leadership Development Program. Słowo pozdrowienia skierowała do nich dr hab. Małgorzata Duda, prof. UPJPII, prorektor ds. studenckich i dydaktyki. W gronie zaproszonych przez aktywnie uczestniczącą w szkoleniu Klaudię Cymanow-Sosin byli ks. dr hab. Andrzej Kielian; dr hab. Cezary Kałużny, prof. UPJPII; dr Maciej Radej; dr Marcin Cholewa; o. dr Grzegorz Zakrzewski; dr Joanna Małocha; dr Marcin Grala; dr Jakub Synowiec; dyrektor Wydawnictwa Naukowego Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawał II w Krakowie Sebastian Wojnowski; s. Anna Kopińska; mgr Iwona Bąk; mgr Katarzyna Kudełka; mgr Marta Limburska; mgr Tomasz Kniaź oraz mgr lic. Łukasz Rzepka. Dzięki zintensyfikowanemu szkoleniu udało się nie tylko osiągnąć cele naukowe i projektowe, ale także zintegrować społeczność naukową i administracyjną UPJPII, a także zawiązać trwałą wspólnotę, czego przykładem jest grupa „Dwa skrzydła”, której nazwa pochodzi od Instytutu „Two Wings”, który prowadził szkolenie.

W imieniu wszystkich uczestników głos zabrał ks. dr hab. Andrzej Kielian, który optymistycznie spoglądał w przyszłość, widząc w takich inicjatywach szasnę na rozwój Uniwersytetu. Te dwa skrzydła, do których nawiązują pomysłodawcy, to – w ramach idei promowanych w UPJPII – wiara i rozum, które razem mogą nieść człowieka ku nowym przestrzeniom intelektualnym i sferze uniwersalnych wartości. W związku z tym faktem, do spotkania zostali zaproszeni także dziekan Wydziału Nauk o Komunikacji oraz wszyscy członkowie Katedry Komunikacji Społecznej i Promocji Idei na Wydziale Nauk o Komunikacji, której kierownikiem jest pełniąca funkcję prezes SAiP Klaudia Cymanow-Sosin, a także Piotr Studnicki, ks. dr Seweryn Puchała, dr Hanna Wesołowska-Starze, mgr Jolanta Kogut oraz mgr Magdalena Tarsa.

Znakomita większość zaproszonych gości, którym pozwoliły na to obowiązki zawodowe, mogła uczestniczyć w uroczystej części spotkania. Był to także czas podsumowań, któremu sprzyjał powoli dobiegający końca roku akademicki 2023/24, który był dla SAiP czasem rozwoju i nabywania nowych doświadczeń. Na koniec prezes SAiP podziękowała wszystkich obecnym, pozdrowiła osoby, które przesyłały liczne wyrazy życzliwości drogą pocztową, przekazała uczestnikom spotkania najnowszą książkę, której patronuje SAIP, a która jest pokłosiem projektu i nosi tytuł „Media przyszłości – wybrane aspekty komunikacyjne, ekonomiczne i edukacyjne”.

 

Przemówienia uczestników szkolenia, przewodniczących Rady Kół Naukowych
„Co warto wiedzieć o mediach i komunikacji”

Rafał Szwarc
„Od indywidualnej substancji natury rozumnej jak definiował człowieka Boecjusz do współczesnych rynków kapitałowych i obliczania oprocentowania lokat – taką drogę przeszliśmy od marca do czerwca 2024 roku dzięki Pani Profesor Klaudii Cymanow-Sosin. Zaczęliśmy od człowieka, a konkretnie od nas samych. Najpierw „poznaj samego siebie” jak głosił napis na frontonie delfickiej świątyni. Na samym początku poznaliśmy zatem nasz temperament i predyspozycje do funkcjonowania w grupie. Kto jest liderem, kto trendsetterem, kto followersem, a kto budowniczym mostów.

Później przyszła pora na opisanie naszych reakcji na wydarzenia medialne, skandale, wypadki, krachy i sukcesy. Co za nimi stoi i jak na nie szybko, ale przede wszystkim mądrze, reagować. Kiedy już wiedzieliśmy jak zarządzać wizerunkiem, zajęliśmy się rozpoznawaniem manipulacji. Jak w gąszczu wielu komunikatów i relacji z tego samego wydarzenia odnaleźć prawdę, zachować niezależność i nie sformatować swojego myślenia według zamierzeń autorów artykułów. Później dowiedzieliśmy się jak pozyskiwać fundusze na nasze projekty. Kapitał na świecie jest, trzeba się tylko do niego dobrać i przekonać decydentów, że to nasz projekt zasługuje nie tylko na wsparcie, ale na długofalową inwestycję. Mieliśmy także okazję sprawdzić się w roli lidera i poznać naturalne cechy przywódcy, o tym traktowało kolejne spotkanie. Jak pracować w zespole, nie dać się wykorzystać, ale jednocześnie inspirować grupę.

Jak w równoległym do realnego, czyli wirtualnym świecie nie tylko się nie zgubić, ale nad nim panować dowiedzieliśmy się na kolejnym etapie. Szukaliśmy także odpowiedzi na pytanie o to, jak tożsamość człowieka wpływa na jego zachowania na rynku. Czym jest praca i jak przechodzić pomyślnie rekrutację w taki sposób, żeby niczego nie żałować, czyli jak zdobywać i odkrywać kompetencje swoje i innych. Po takiej porcji wiedzy pora na następną, która – oby nam się przydarzyła”.

Daniel Bartoszewicz
„Cykl szkoleń, w którym mieliśmy przyjemność uczestniczyć przez ostatnie miesiące, skupiał się przede wszystkim na rozwoju umiejętności skutecznej komunikacji. Bez wątpienia jest to jeden z kluczowych aspektów funkcjonowania w społeczeństwie. Oprócz teorii przekazywanej przez specjalistów w tej dziedzinie, ogromnie ważna okazała się możliwość ćwiczeń na konkretnych przykładach. Skuteczna komunikacja to podstawa w wielu dziedzinach jak m.in. członkostwo i zarządzanie organizacją, w której każdy ma swoje określone zadania, ale sukces całości zależy od efektywnego porozumienia.

Dzisiejszy świat często stawia nas w sytuacjach, kiedy musimy przenieść się do mediów i tam przekazać swoje komunikaty. Świat współczesnych mediów rządzi się swoimi zasadami, gdzie kluczem do sukcesu jest świadome ich używanie, tak aby nasz komunikat przyciągnął uwagę odbiorcy i nie zagubił się w tłumie innych. Najważniejsze jednak jest to, aby został odebrany zgodnie z naszym zamiarem. Wszystkie poznane w tym czasie zagadnienia i nabyte umiejętności z pewnością przyczynią się do jeszcze lepszego działania na wielu płaszczyznach i w wielu organizacjach”.

Katarzyna Paciorek
„Na zakończenie chciałabym w imieniu wszystkich szczerze podziękować Pani Profesor Klaudii Cymanow-Sosin za zorganizowanie tak wspaniałego szkolenia, ale także Panom Doktorom, którzy z pasją prowadzili nas przez meandry zarządzania, ekonomii i finansów. Przyznajemy, że każdy z nas wyniósł wiele inspiracji z tych spotkań, a także dużo wiedzy – zarówno teoretycznej, jak i tej w wymiarze praktycznym. Jestem pewna, że to, co zostało w nas zasiane przez te kilka miesięcy, na pewno przyniesie owoce w naszej przyszłości”.

 

 

fundusze.png

reczpospolita.png

malopolska.png

ue.png

Dla Twojej wygody zbieramy ciasteczka, zgadza się na to? :)

Zapisano